خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/19 - 13:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
موافقان سه فوریت طرح برگزاری جلسات علنی به صورت تلفیقی:

عملکرد مجلس را با برگزاری جلسات مجازی کارآمدتر کنیم

موافقان سه فوریت طرح برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت مجازی و حضوری بر استفاده از ظرفیت تکنولوژی روز در برگزاری جلسات علنی مجلس تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمد محمودی شاه نشین در نشست علنی امروز (سه شنبه، 19 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با سه فوریت طرح اصلاح ماده یک آئین نامه داخلی مجلس برای برگزاری جلسات علنی و کمیسیون های تخصصی به صورت مجازی و حضوری با تصویب هیات رئیسه، گفت: ما باید بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی، فناوری و امکانات روز برای برگزاری جلسات مجلس استفاده کنیم.



نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از کار نمایندگان اظهارنظر و بیان فکر و ایده هاست، افزود: بخش دیگری از کار نمایندگان اقداماتی است که مردم علاقمند هستند درباره تصمیمات نمایندگان در برخورد با اتفاقات پیش رو کسب اطلاع کنند که این اقدام با استفاده از ظرفیت تکنولوژی روز امکان پذیر خواهد بود.



وی با بیان اینکه طرح سه فوریتی اصلاح ماده یک آئین نامه به دنبال برگزاری جلسات به صورت تلفیقی از مجازی و حضوری است، گفت: اینگونه نیست که همه جلسات به صورت مجازی برگزار شود بلکه با تصمیم هیات رئیسه می توان در شرایط بحرانی جلساتی را به صورت مجازی برگزار کرد.



محمودی شاه نشین با تاکید بر اینکه باید از همه امکانات موجود برای حضور بیشتر در مجلس با وجود تنگناهای پیش رو بهره گرفت، افزود: در حال حاضر شاهدیم که استفاده از تکنولوژی در برگزاری جلسات کمیسیون اصل 44 و همچنین برخی دستگاه های اجرایی کارآمد بوده است.



محمودزاده:ظرفیت برگزاری جلسات مجازی را در آئین نامه داخلی مجلس ایجاد کنیم



جلال محمودزاده نیز در موافقت با سه فوریت طرح اصلاح ماده یک آئین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه در شرایط بحرانی نیاز به تبادل نظر و ارتباط با همکارانمان هستیم، گفت: در جریان شیوع کرونا به دلیل رعایت مسائل بهداشتی مجلس تعطیل شد و همین موضوع باعث شد تا نظارت نمایندگان بر عملکرد دستگاه های اجرایی کاهش یابد که مشکلاتی را به دنبال داشت.



وی با بیان اینکه باید ظرفیت برگزاری جلسات مجازی را در آئین نامه داخلی مجلس ایجاد کنیم، گفت: به طور قطع اگر چنین ظرفیتی وجود داشته باشد مجلس قادر خواهد بود بر موضوعات کشور و همچنین کارکرد دولت نظارت جدی تری داشته باشد./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 296607
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار